Wednesday, December 16, 2009

Selain Dari YAB Perdana Menteri, Rakyat Juga Sedang Memerhati Untuk MengKPIkan Wakil Rakyat Mereka.

Pada 13hb Desember 2009, YAB Perdana Menteri DS Najib telah mengumumkan yang beliau berpuashati dengan Pencapaian Keseluruhan Enam Bidang Keberhasilan Utama Negara(NKRA). Semalam 14hb Desember kita telah dikejutkan dengan berita dari Parlimen yang memaklumkan Bajet Tahun 2010 telah diluluskan dengan undian 66 ahli menyokong(termasuk undi dari YAB DS Najib)dan 63 ahli menolaknya.Ini bermakna kehadiran ahli parlimen pada waktu pengundian semalam hanya 129 orang sahaja dari keseluruhan 222 ahli yang ada.Kenapa jadi begitu?.Kemana perginya 93 orang MP yang lain terutama 70 ahli MP dari BN?.
DS Najib yang terpaksa hadir keParlimen untuk turut mengundi akan mendapat malu besar jika semalam 3 orang lagi ahli MP pakatan hadir dan mengundi untuk menolak Bajet 2010 itu.

Sudah tiba masanya semua Wakil Rakyat, MP dan DUN menilai semula keutamaan tugas2 mereka.Anggaplah kehadiran bersidang di Parlimen dan DUN sebagai keutamaan dan menghadiri musyuarat PIBG,majlis sosial,kenduri kendara dan melawat kawasan hanya bila tidak ada persidangan di Parlimen atau DUN.

Juga sudah tiba masanya YAB DS Najib membuat sesuatu kepada mana-mana MP dari BN yang liat untuk hadir bersidang termasuk yang memegang jawatan dalam kabinet atau DUN jika BN masih mahu menjadi kerajaan sebelum rakyat mengKPIkan prestasi mereka. Ahli MP dari BN mungkin sudah lupa yang kini BN tidak lagi menguasai 2/3 Parlimen.
Keluarlah dari Zoom selesa YB semua dan bangunlah dari tidur segera sebelum YB semua di kejutkan dengan perkara yang lebih memalukan lagi selepas ini.

No comments:

Post a Comment